Κάτοικοι Κανακάρη – Κορίνθου: “Δεν υπάρχει σύγχρονη, επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη” (φωτο)

Η Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων Κανακάρη και Κορίνθου σε ανακοίνωσή της αναφέρει:Αναζητάμε να δούμε αυτήν την μελέτη από την πρώτη στιγμή. Το μόνο που ακούμε είναι ότι όλα είναι μελετημένα. Γράφουμε επιστολές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, βάζουμε πολλά λογικά ερωτήματα, όπως για το που θα περάσουν τα Λεωφορεία, ποτέ καμία απάντηση. Καταθέτει έκθεση το ΤΕΕ, στην οποία μόνο γενική αναφορά γίνεται, ότι όλα είναι κατόπιν μελέτης. Γίνεται ή ημερίδα. Επίσημοι ομιλητές Υπηρεσιακοί Παράγοντες καμία αναφορά σε ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ Kυκλοφοριακή Mελέτη. Κάνουμε εισήγηση στην ημερίδα. Θέτουμε θέματα. Σιωπή, λες και δεν ακούστηκε τίποτα. Τελειώνουν οι Επίσημοι Εισηγητές. Παίρνουν το λόγο το Αστικό ΚΤΕΛ, η ΟΕΒΕΣΝΑ – ΤΑΞΙ – ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ, ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ & ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ, όλοι θέτουν ερωτήματα και προβληματισμούς. Για την κυκλοφοριακή μελέτη ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΙΩΠΗ. Τελειώνει η ημερίδα, ακούμε από την Δημοτική Αρχή για δοκιμαστική αντιδρόμηση που ουσιαστικά υποδηλώνει ότι «ψαχνόμαστε» και «πειραματιζόμαστε». Και κάποια στιγμή διαβάζουμε την πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ, που αποδεικνύει ότι δεν μπορούν τα Λεωφορεία να εξυπηρετήσουν το κοινό πηγαίνοντας από την οδό Κανακάρη, ότι δεν γίνεται να γίνει διπλής κατεύθυνσης η οδός Κορίνθου και κάθε τέτοια σκέψη δεν είναι εφικτή και, «Εναλλακτική πρόταση η οποία πέφτει στο τραπέζι και φαίνεται να λύνει το πρόβλημα είναι να αντιδρομηθεί και η οδός Μαιζώνος από την οδό Κολοκοτρώνη έως την οδό Αγ. Σοφίας και τα Λεωφορεία  2 και 3 να ακολουθούν την οδό Κανακάρη από την οδό Παπαφλέσσα ή την Βορείου Ηπείρου ως την οδό Κολοκοτρώνη, στη συνέχεια να κατεβαίνουν την Κολοκοτρώνη μέχρι Μαιζώνος και να κινούνται προς βορρά μέσω της αντιδρομημένης Μαιζώνος – Κωνσταντινουπόλεως μέχρι την Αγίας Σοφίας.»  Αυτή την εναλλακτική πρόταση έρχεται με ανακοίνωση του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης να σχολιάσει γνωστός πατρινός συγκοινωνιολόγος που είναι υπέρμαχος της αντιδρόμησης. Ότι «Η πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ φαίνεται ρεαλιστική και εφαρμόσιμη. Θέλει μία προσεκτική προσέγγιση σε δύο σημεία. Στην αριστερή στροφή από Κανακάρη και Κολοκοτρώνη και την δεξιά στροφή από Κολοκοτρώνη και Μαιζώνος».

Σε ποιο συμπέρασμα μας οδηγούν όλα τα ανωτέρω; Δηλαδή όλες οι προηγούμενες προτάσεις ή δεν ήταν ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες ή ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ προτάσεις. Και μετά βεβαιότητας πλέον  κατανοούμε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ. Διαπιστώνουμε ένα διαρκές «αλαλούμ» με προτάσεις που και αυτό αποδεικνύει την απουσία μελέτης. Είναι σαφές ότι  δεν φτάνει να αλλάξουν κατεύθυνση η οδός Κορίνθου και η οδός Κανακάρη. Διαπιστώνουμε ότι το θέμα είναι πολύ πιο περίπλοκο από ότι φαίνεται. Και οι λύσεις που προτείνονται είναι χωρίς ΜΕΛΕΤΗ. Να γίνει διπλής κατεύθυνσης η οδός Αγ. Σοφίας. Να αντιδρομηθεί η οδός Μαιζώνος και η οδός Κωνσταντινουπόλεως. Και ποίος ξέρει τι θα προταθεί ακόμα στο πόδι, τσαπατσουλιά και βιαστικά για να αντιμετωπιστούν και όλα τα υπόλοιπα σοβαρά θέματα που έχουν αναδειχθεί. Και για παράδειγμα τίθεται το ερώτημα. Γιατί δεν γίνεται σκέψη για αμφιδρόμηση τής οδού Όθωνος Αμαλίας, δρόμου με μεγάλου και με αχρησιμοποίητο εύρος, νεκρού εμπορικά και με αμφίπλευρη διέξοδο;” αναφέρεται.

 

Η ανακοίνωση συνεχίζει: “Η Μελέτη Δοξιάδη έχει «βιαστεί», «παραβιαστεί» και τροποποιηθεί κατά το δοκούν χωρίς σχέδιο και χωρίς προοπτική. Και μάλλον πάμε να εφαρμόσουμε μια μελέτη κυκλοφοριακή 25- ετίας που αποδεδειγμένα δεν προέβλεπε την οδό Ρήγα Φεραίου πεζόδρομο. Ούτε Μηχανικοί είμαστε ούτε έχουμε δυνατότητα να κάνουμε μια εμπεριστατωμένη και ενδελεχή έρευνα για το θέμα. Πληροφορούμαστε όμως για παράδειγμα παραβίασης της μελέτης «οτι σύμφωνα με την Μελέτη Δοξιάδη (παράρτημα Γ΄ αριθ. Σκαριφήματος 8 ) η έξοδος τής οδού Κανακάρη Ρούφου ήταν πιο πάνω από το σημερινό Σχολικό Συγκρότημα, ενώ σήμερα η έξοδος έχει ταυτιστεί με την πρώην οδό Κυλλήνης (στο σχέδιο) όπου είναι και η είσοδος του μεγάλου Σχολικού συγκροτήματος. Ποιος ξέρει τι άλλη επέμβαση έχει γίνει;

ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Μην μας μιλήσει πάλι κάποιος για ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες. Εμείς δεν είμαστε πολιτικοί ούτε θα μπούμε στην διαδικασία να κατανοήσουμε γιατί δεν υπερισχύει η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ. Όμως πλέον θα πρέπει  να καταλογίσουμε και να αναζητήσουμε ευθύνες. Και τα αναπάντητα ερωτήματα μας είναι σοβαρά και ποικιλόμορφα, (Περιβαλλοντικά-Κυκλοφοριακά-Ασφαλείας-Κατασκευαστικά-Πάρκινγκ). Και τα ερωτήματα αφορούν και την προηγούμενη Δημοτική αρχή που ξεκίνησε το έργο και την παρούσα που το αποτελείωσε και κάθε άλλη εμπλεκόμενη Αρχή . Αλήθεια έχει παραληφθεί οριστικά το έργο της οδού Κανακάρη; Και εάν ναι που θα πρέπει να αποτανθούμε για να πάρουμε απαντήσεις για εμφανέστατες, ακόμα και για τα μάτια αδαούς, κακοτεχνίες; Δεν είναι δική μας δουλεία να περπατήσουμε το έργο μέτρο – μέτρο και να υποδείξουμε τα λάθη αλλά θέλουμε απαντήσεις. Τι έχει συμβεί  π. χ. με τα πεζοδρόμια στο ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ που φαίνονται στις Φώτο 1 – 2 – 3 – 4; Είναι σωστά κατασκευασμένα; Θα τα εμφανίσουμε αυτά στην Ε.Ε.; Είναι όλα σύμφωνα με τις αρχικές μελέτες; Θα τολμήσει να μας δώσει κάποιος μια απάντηση;

Όμως και η παρούσα Δημοτική Αρχή οφείλει να μάς απαντήσει σχετικά με τις επεμβάσεις που έκανε για να διορθωθούν υποθετικά «ατέλειες» – «αδυναμίες»- «κακοτεχνίες». Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τί ακριβώς φτιάξαμε. Στις φωτογραφίες 5 – 6 είναι το πεζοδρόμιο που κατασκευάστηκε παράλληλα με το κατέβασμα – χαμήλωμα του δρόμου στο τμήμα μεταξύ Γκότση και Βαλτετσίου. Ποιος έβαλε τις κολόνες εκεί; Πώς θα περνάμε οι πεζοί;  Στην Φώτο 7 είναι η γωνία Γκότση και Κανακάρη. Στην Φώτο 8 είναι η γωνία Κανακάρη και Καρόλου. Κύριοι της Δημοτικής Αρχής σάς ρωτάμε πληρώσαμε χρήματα για αυτές τις κατασκευές; Τις έχετε παραλάβει; Θέλετε να έλθετε να περπατήσετε τα σημεία να μας απαντήσετε πώς θα περάσει από εκεί ένας μέσος άνθρωπος χωρίς κανένα άλλο πρόβλημα; Ακόμα και δωρεάν να μας τα κατασκεύασαν πρέπει να κινηθούμε με κάποιο τρόπο γιατί είναι πολύ επικίνδυνες για την σωματική ακεραιότητα όλων των διερχομένων.

Μας προβληματίζει έντονα η βιασύνη να αντιδρομηθούν οι οδοί Κανακάρη και Κορίνθου. Όλοι οι φορείς ΚΤΕΛ – ΤΑΞΙ- ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ & ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ προτείνουν να τα μελετήσετε ξανά. Μας προβληματίζει έντονα ότι για παράδειγμα δεν λαμβάνεται υπ όψιν ο Εμπορικός & Εισαγωγικός Σύλλογος που δια του Προέδρου του, προτείνει μεταξύ των άλλων: «Να εκπονηθεί μελέτη Κοινωνικών και Οικονομικών Επιπτώσεων, που τυχόν θα προκύψουν από τις αλλαγές.»  Μάς προβληματίζει ότι και η Δημοτική Αρχή παραδέχεται ότι υπάρχει επίσης θέμα και στον κόμβο στα Ταμπάχανα. Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος να υποδεχτούμε την Μικρή Περιμετρική «άχρηστη και αναποτελεσματική»

Τελικά ποιος θα μας δώσει απαντήσεις; Που θα πρέπει να καταφύγουμε σαν πολίτες; Τα ερωτήματα είναι πολλά και αναπάντητα. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ. Κουραστήκαμε από τα γινόμαστε πειραματόζωα και να παρακολουθούμε πολιτικά παιχνίδια”.