Πάτρα: Η αξιοποίηση της πρώην Πειραϊκής Πατραϊκής «περνάει» από την έλευση του σύγχρονου τρένου

Το σχέδιο του ΟΛΠΑ για την δημιουργία διαμετακομιστικού – εμπορικού κέντρου

Άμεσα συνδεδεμένο είναι το ζήτημα της αξιοποίησης των 200 στρεμμάτων και των κτιριακών εγκαταστάσεων της πρώην Πειραϊκής Πατραϊκής με την έλευση του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου στο νέο λιμάνι της Πάτρας. Αυτό άφησε να εννοηθεί ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ, Νίκος Κοντοές, μιλώντας στην εκπομπή του Γιάννη Γεωργόπουλου στο Ράδιο Γάμμα.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού στον οποίο ανήκουν οι εγκαταστάσεις της πρώην Πειραϊκής Πατραϊκής, τόνισε ότι ο ΟΛΠΑ σχεδιάζει να δημιουργήσει εκεί ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό – διακομβικό κέντρο που θα αναδεικνύει τον εμπορικό χαρακτήρα του νέου λιμανιού και θα διευκολύνει τις μεταφορές και τις συναλλαγές που θα γίνονται από τις διάφορες εταιρείες που δραστηριοποιούνται.

Ο χώρος της πρώην Πειραϊκής Πατραϊκής θα πάρει έτσι ζωή μετά από τουλάχιστον μία εικοσαετία από τότε δηλαδή που έκλεισε οριστικά το εργοστάσιο αυτό που αποτελούσε κάποτε τον πυρήνα της βιομηχανικής Πάτρας.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Κοντοές για να προχωρήσει όμως μια τέτοια επένδυση χρειάζεται να διασφαλιστούν και τα ανάλογα κέρδη που θα έρθουν από την δημιουργία του κέντρου αυτού, κάτι που για να γίνει είναι απαραίτητη η έλευση του σύγχρονου τρένου στο νέο λιμάνι.

Όπως τόνισε στον σύγχρονο διαμετακομιστικό, μεταφορικό και ναυτιλιακό τομέα, δεν νοείται εμπορικό λιμάνι που να μην συνδέεται με ένα σιδηροδρομικό δίκτυο και τις ανάλογες οδικές υποδομές.

Οι οδικές υποδομές μετά την ολοκλήρωση της Ολυμπίας και της Ιονίας οδού υπάρχουν, μένει πλέον ο σιδηρόδρομος για την ανάπτυξη του εμπορικού χαρακτήρα του νέου λιμανιού.

Κάτι που αναμένεται να δώσει μία άλλη ώθηση σε δεκάδες τοπικές επιχειρήσεις που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το λιμάνι.

Ένας «νεκρός» χώρος μπορεί να πάρει ζωή

Στην περίπτωση του νέου λιμανιού της Πάτρας η σύνδεση του με ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο θα του δώσει τη δυναμική για να ξεπεράσει εύκολα τους ανταγωνιστές του, να το κάνει το πρώτο εμπορικό λιμάνι στην παράκτια γραμμή της Ανδριατικής, αλλά και να το αναδείξει ως εμπορική πύλη από την ανατολή στη δύση.

Για την ώρα πάντως οι εγκαταστάσεις στην πρώην Πειραϊκή Πατραϊκή είναι ερείπια και κατεστραμμένες, ενώ ο χώρος αυτός που έχει συνδεθεί όσο κανείς άλλος με την ανάπτυξη της βιομηχανικής Πάτρας και της οικονομίας της είναι νεκρός.

Πηγή